[{"data":1,"prerenderedAt":-1},["ShallowReactive",2],{"article-chas-splyvaie-shcho-fopy-maiut-zrobyty-u-travni-shchob-ne-otrymaty-shtraf":3},{"news":4,"breadcrumbs":22},{"id":5,"title":6,"content":7,"image":8,"resource":9,"url":10,"news_category":11,"created_at":12,"views":13,"slug":14,"tags":15},435175,"Час спливає: що ФОПи мають зробити у травні, щоб не отримати штраф","\u003Carticle>\n\n\n\n\u003Cp>\u003Cstrong>Для українських підприємців травень стане одним із ключових місяців податкового календаря. ФОПам різних груп потрібно вчасно сплатити єдиний податок, військовий збір, а частині підприємців — подати декларації та квартальні звіти.\u003C\u002Fstrong>\u003C\u002Fp>\n\n\u003Cnav style=\"background:#f9f9f9;padding:1px 16px;border-left:4px solid #000;\">\n\u003Cp>\u003Cstrong>Коротко в статті:\u003C\u002Fstrong>\u003C\u002Fp>\n\u003Cul style=\"margin:6px 0 0 0;padding-left:18px; list-style-type: none;\">\n\u003Cli>\u003Ca href=\"#section-1\">Які дедлайни мають ФОПи у травні\u003C\u002Fa>\u003C\u002Fli>\n\u003Cli>\u003Ca href=\"#section-2\">Що потрібно сплатити підприємцям\u003C\u002Fa>\u003C\u002Fli>\n\u003Cli>\u003Ca href=\"#section-3\">Хто може не платити податки\u003C\u002Fa>\u003C\u002Fli>\n\u003C\u002Ful>\n\u003C\u002Fnav>\n\n\u003Ch2 id=\"section-1\">Які дедлайни мають ФОПи у травні\u003C\u002Fh2>\n\n\u003Cp>Травень для ФОПів стане місяцем підвищеної уваги до податків і звітності. Підприємцям потрібно не лише вчасно сплатити обов’язкові платежі, а й не пропустити строки подання декларацій.\u003C\u002Fp>\n\n\u003Cp>Для ФОПів 3-ї групи важлива дата — 11 травня. До цього дня потрібно подати декларацію за перший квартал 2026 року. А до 20 травня підприємці мають сплатити податки.\u003C\u002Fp>\n\n\u003Cblockquote style=\"background:#f9f9f9;padding:1px 16px;border-left:4px solid #000;\">Для українських ФОПів травень став одним із найважливіших місяців податкового календаря. Підприємцям потрібно не лише вчасно сплатити податки та військовий збір, а й правильно подати звітність.\u003C\u002Fblockquote>\n\n\u003Ch2 id=\"section-2\">Що потрібно сплатити підприємцям\u003C\u002Fh2>\n\n\u003Cp>ФОПи різних груп мають різні суми та обов’язки. Частині підприємців потрібно сплатити єдиний податок і військовий збір, а тим, хто має найманих працівників, — подати додаткову звітність.\u003C\u002Fp>\n\n\u003Cul>\n\u003Cli>ФОП 1-ї групи до 20 травня мають сплатити єдиний податок у розмірі 332,80 грн та військовий збір 864,70 грн;\u003C\u002Fli>\n\u003Cli>ФОП 2-ї групи до 20 травня мають сплатити єдиний податок 1 729,40 грн та військовий збір 864,70 грн;\u003C\u002Fli>\n\u003Cli>ФОП 3-ї групи до 11 травня мають подати декларацію за перший квартал 2026 року;\u003C\u002Fli>\n\u003Cli>ФОП 3-ї групи до 20 травня мають сплатити 5% єдиного податку та 1% військового збору;\u003C\u002Fli>\n\u003Cli>ФОПи з найманими працівниками до 11 травня мають подати податковий розрахунок, Додаток 1 по ЄСВ та Додаток 4ДФ за січень, лютий і березень 2026 року.\u003C\u002Fli>\n\u003C\u002Ful>\n\n\u003Cp>Також підприємці, які здійснювали \u003Ca href=\"https:\u002F\u002Fvlada.com.ua\u002Farticle\u002Fnovi-hroshovi-vyplaty-v-ukraini-iak-otrymaty-bil-she-10-tysiach-hryven\">виплати\u003C\u002Fa> фізичним особам, повинні подати податковий розрахунок із Додатком 4ДФ за перший квартал року.\u003C\u002Fp>\n\n\u003Cp>Пропущені строки або помилки у звітності можуть призвести до штрафів. Саме тому у травні ФОПам варто окремо перевірити календар платежів і документи.\u003C\u002Fp>\n\n\u003Ch2 id=\"section-3\">Хто може не платити податки\u003C\u002Fh2>\n\n\u003Cp>Окремі пільги передбачені для підприємців, яких призвали під час загальної мобілізації або які підписали контракт на проходження військової служби.\u003C\u002Fp>\n\n\u003Cp>Якщо людина вже була зареєстрована як ФОП або вела незалежну професійну діяльність до моменту призову чи укладання контракту, вона може бути звільнена від сплати окремих податків на період служби.\u003C\u002Fp>\n\n\u003Cblockquote style=\"background:#f9f9f9;padding:1px 16px;border-left:4px solid #000;\">На весь період військової служби такі підприємці можуть не сплачувати податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок, військовий збір та ЄСВ за себе.\u003C\u002Fblockquote>\n\n\u003Cp>Також такі підприємці звільняються від обов’язку подавати звітність за цими податками. Звільнення починається з першого числа місяця, у якому відбулася \u003Ca href=\"https:\u002F\u002Fvlada.com.ua\u002Farticle\u002Fiak-kyianam-unyknuty-mobilizatsii-diznaitesia-pro-vsi-tochky-de-cherhuie-ttsk-za-dopomohoiu-telegram-kanaliv\">мобілізація\u003C\u002Fa> або підписання контракту, і триває до останнього дня місяця демобілізації чи звільнення зі служби.\u003C\u002Fp>\n\n\u003Cp>Для решти підприємців травневі дедлайни залишаються обов’язковими. Тому головне правило просте: перевірити свою групу, суми платежів, строки подання звітності та не відкладати все на останній день.\u003C\u002Fp>\n\n\n\n\u003C\u002Farticle>","chas-splyvaie-shcho-fopy-maiut-zrobyty-u-travni-shchob-ne-otrymaty-shtraf.jpg","24tv","https:\u002F\u002F24tv.ua\u002Fpodatki-fop-travni-2026-krayni-dati-splati-podatkiv-podannya_n3064052","Економіка","2026-05-09 09:20:18.986061",1411,"chas-splyvaie-shcho-fopy-maiut-zrobyty-u-travni-shchob-ne-otrymaty-shtraf",[16,19],{"name":17,"slug":18},"Податки для ФОП ","podatki-dlya-fop",{"name":20,"slug":21},"ФОП","fop",[23,26,28],{"name":24,"url":25},"Головна","\u002F",{"name":11,"url":27},"\u002Fcategories\u002Feconomy",{"name":6,"url":29},"\u002Farticle\u002F435175"]